Netflix και Disney+ επενδύουν δυναμικά στα anime

Τα anime βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο της παγκόσμιας μάχης μεταξύ πλατφορμών streaming, σύμφωνα με νέα μελέτη της Dentsu, η οποία βασίστηκε σε 8.600 καταναλωτές από 10 χώρες. Η έρευνα αποκάλυψε πως το Netflix κυριαρχεί παγκοσμίως ως η κύρια πλατφόρμα για anime, με 48% των θεατών να το επιλέγουν ειδικά για αυτό το περιεχόμενο, ενώ ακολουθούν το Disney+ με 32% και το Prime Video με 29%.

Στις ΗΠΑ, το Netflix σημειώνει ακόμη μεγαλύτερη κυριαρχία με 63% των θεατών anime, ενώ Hulu και Disney+ ισοβαθμούν με 46%. Στις ασιατικές αγορές (APAC), το Netflix διατηρεί προβάδισμα με 36%, ενώ το YouTube TV και η κινεζική iQiyi ακολουθούν με 26% και 25% αντίστοιχα.

Το εμπορικό δυναμικό της anime κοινότητας είναι σημαντικό, με 28% των θεατών παγκοσμίως να έχουν ξοδέψει πάνω από $200 σε anime προϊόντα τον τελευταίο χρόνο – ένα ποσοστό που φτάνει το 40% στις ΗΠΑ.

Η αυξανόμενη δημοτικότητα του anime οφείλεται σε αρκετούς λόγους. Σύμφωνα με τους θεατές:

  • 39% επιλέγουν anime για τους μοναδικούς κόσμους και τις ιστορίες,
  • 36% για την ποικιλία των ειδών,
  • 32% για το ενδιαφέρον τους στην ιαπωνική κουλτούρα.

Παράλληλα, η απογοήτευση από το παραδοσιακό Hollywood φαίνεται να παίζει ρόλο, αφού 29% των θεατών στις ΗΠΑ δηλώνουν “κούραση από sequels και remakes.

Ηλικιακά, το κοινό του anime διαφοροποιείται δραστικά:

  • Μόνο 9% των Baby Boomers παρακολουθούν anime εβδομαδιαία,
  • Αντίθετα, 50% των Gen Z και Millennials το βλέπουν κάθε εβδομάδα.
  • Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (APAC) προηγείται σε εβδομαδιαία θέαση με 48%, έναντι 36% στις ΗΠΑ και 21% στην Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική (EMEA).

Η μελέτη αυτή εντάσσεται στο νέο πρόγραμμα της Dentsu “Entertainment Spotlight”, που εξετάζει τις εξελίξεις στη συμπεριφορά των φαν και την εξέλιξη της ψυχαγωγίας και των αθλητικών brands.