Η αγένεια προς τα AI chatbots βελτιώνει την ακρίβεια των απαντήσεων

Μια πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο Πολιτείας της Πενσυλβάνια αμφισβητεί τις παραδοσιακές αντιλήψεις για τη σημασία της ευγένειας στις αλληλεπιδράσεις με τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης.

Η έρευνα δείχνει ότι η χρήση αγενών ή άμεσων εντολών μπορεί να οδηγήσει σε πιο ακριβείς και χρήσιμες απαντήσεις.

Οι ερευνητές Om Dobariya και Akhil Kumar δημιούργησαν 250 ερωτήματα σε θέματα όπως μαθηματικά, επιστήμη και ιστορία, τροποποιώντας τον τόνο τους σε πέντε επίπεδα: πολύ ευγενικό, ευγενικό, ουδέτερο, αγενές και πολύ αγενές.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι «πολύ αγενείς» εντολές παρείχαν σωστές απαντήσεις στο 84,8% των περιπτώσεων, ενώ οι «πολύ ευγενικές» στο 80,8%. Οι ουδέτερες εντολές είχαν ποσοστό 82,2%.

Η μελέτη υποδηλώνει ότι οι νέοι αλγόριθμοι των LLM (Large Language Models) ενδέχεται να ανταποκρίνονται καλύτερα σε άμεσες και σαφείς εντολές, παρά σε ευγενικές ή έμμεσες διατυπώσεις.

Αυτό μπορεί να οφείλεται στην αποφυγή αμφισημιών και στην εστίαση στην ουσία του αιτήματος. Οι ερευνητές σημειώνουν ότι απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να κατανοηθεί πλήρως αυτή η συμπεριφορά.

Η έρευνα αυτή προκαλεί αναθεώρηση των πρακτικών επικοινωνίας με τα chatbots AI. Η χρήση άμεσων και σαφών εντολών μπορεί να βελτιώσει την απόδοση των συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης, ενώ η υπερβολική ευγένεια ενδέχεται να μειώσει την ακρίβεια των απαντήσεων. Οι χρήστες θα πρέπει να εξετάσουν τον τόνο και τη διατύπωση των ερωτημάτων τους για να επιτύχουν βέλτιστα αποτελέσματα.