Silent Hill f: Νέος Τρόμος στην Ιαπωνία του ’60s – Ημερομηνία κυκλοφορίας

Η σειρά Silent Hill είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον ψυχολογικό τρόμο και τις σκοτεινές αφηγήσεις που άφησαν εποχή στο gaming. Από το πρώτο παιχνίδι το 1999 μέχρι και τις πιο πρόσφατες προσπάθειες αναβίωσης, η Konami έχει προσφέρει εμπειρίες που σημάδεψαν τους φίλους του είδους.

Η πρωταγωνίστρια είναι η Shimizu Hinako, μια έφηβη που ζει σε ένα αυστηρό οικογενειακό περιβάλλον με πατέρα αλκοολικό και κακοποιητικό. Η ίδια θεωρείται από τον περίγυρό της αρκετά αγοροκόριτσο, καθώς δεν την ενδιαφέρουν οι κλασικοί γυναικείοι ρόλοι και παιχνίδια της εποχής, προτιμά όμως πιο περιπετειώδεις ασχολίες και κυρίως τη φιλία της με τον καλύτερό της φίλο Shu.

Οι συγκρούσεις στο σπίτι την αναγκάζουν να βγει έξω και να αναζητήσει συντροφιά στους φίλους της, μόνο που πολύ γρήγορα η γνώριμη ομίχλη, σήμα κατατεθέν του Silent Hill, καλύπτει την περιοχή και μετατρέπει την καθημερινότητά της σε εφιάλτη. Οι φίλοι της αρχίζουν να αλλάζουν, να γίνονται παραμορφωμένα ανθισμένα τέρατα, και εκείνη βρίσκεται εγκλωβισμένη σε έναν κόσμο όπου η πραγματικότητα συγχέεται με τον εσωτερικό της τρόμο.

Το σκηνικό της Ιαπωνίας των ’60s δεν είναι απλώς διακοσμητικό. Αντίθετα, δίνει τη δυνατότητα στον τίτλο να αγγίξει κοινωνικά ζητήματα που ξεπερνούν τον κλασικό κύκλο ενοχής και θλίψης των προηγούμενων Silent Hill. Εδώ, η ιστορία επικεντρώνεται στην ανισότητα των φύλων και στις κοινωνικές πιέσεις που δεχόταν μια νεαρή γυναίκα σε μια περίοδο όπου η θέση της ήταν αυστηρά καθορισμένη.

Η Hinako καλείται διαρκώς να συμμορφωθεί, να μοιάσει στην αδερφή της Junko που παντρεύτηκε και έγινε το πρότυπο κόρης για τους γονείς τους, και να εγκαταλείψει τα όνειρα της. Όμως η ίδια αρνείται να δεχτεί αυτούς τους κανόνες και η ομίχλη λειτουργεί σαν μια μεταφορά του αγώνα της να ορίσει την ταυτότητά της.

Η μάχη στο Silent Hill f είναι ίσως το πιο πολυσυζητημένο σημείο ανάμεσα στους παλιούς οπαδούς της σειράς. Στην αρχή, μπορεί να φαίνεται σχεδόν γελοία εύκολη, χάρη στην υπερβολικά ευέλικτη Hinako, η οποία αποφεύγει σχεδόν τα πάντα. Ωστόσο, καθώς προχωρά το παιχνίδι, οι μάχες γίνονται πιο απαιτητικές.

Το γεγονός ότι η Hinako διαθέτει μπάρα αντοχής που περιορίζει την υπερβολική χρήση του dodge προσθέτει βάθος στην εμπειρία: σε στενούς χώρους με πολλούς εχθρούς, οι παίκτες πρέπει να σκεφτούν προσεκτικά πότε θα αποφύγουν ή θα επιτεθούν, δημιουργώντας αληθινές στιγμές έντασης.

Οι εχθροί του Silent Hill f είναι επικίνδυνοι, λίγα χτυπήματα αρκούν για να σκοτωθεί η Hinako. Η μάχη μπορεί να φανεί αρχικά αδέξια ή απογοητευτική, αλλά ταιριάζει με τον χαρακτήρα, δίνοντας την αίσθηση της ευαλωτότητας. Στo high difficulty, κάθε συνάντηση με τέρατα απαιτεί όχι μόνο μάχη αλλά και στρατηγική αποφυγής.

Ένα από τα πιο δυνατά στιγμιότυπα του παιχνιδιού έρχεται νωρίς, όταν η Hinako πρέπει να εξερευνήσει ένα σπίτι ψάχνοντας για ένα κλειδί, ενώ καταδιώκεται από ένα μανεκέν με μαχαίρι. Η προσπάθεια να αποφύγει τον εχθρό ενώ ψάχνει αντικείμενα μέσα σε περιορισμένους χώρους είναι τρομακτική και ταυτόχρονα συναρπαστική, ακριβώς η αίσθηση που ψάχνει κανείς σε ένα survival-horror.

Αν και θα μπορούσε να σκοτώσει τον εχθρό με τον μεταλλικό σωλήνα, η επιλογή να κρυφτεί και να τρέξει διατηρεί τη διάρκεια ζωής του όπλου και μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμού, καθιστώντας την εμπειρία πιο διασκεδαστική.

Όσον αφορά τα τέρατα, το Silent Hill f διαθέτει από τα πιο ανατριχιαστικά που έχουμε δει στη σειρά. Από παιδιά-σκελετούς που πηδούν μέχρι σωματικές μάζες γεμάτες πρόσωπα που εκσφενδονίζουν αίμα, το σύνολο των τεράτων του παιχνιδιού είναι εφιαλτικό.

Ένα από τα πιο σοκαριστικά τέρατα μοιάζει με γλοιώδη μάζα με θηλυκά χαρακτηριστικά που γεννά αυγά και εκτοξεύει πράσινη βλέννα. Τα λίγα bosses είναι επίσης εξαιρετικά σχεδιασμένοι, και ενώ είναι νωρίς να συγκριθούν με τον Pyramid Head, εντυπωσιάζουν με την πρωτοτυπία τους.

Το παιχνίδι διατηρεί ενδιαφέρον με τη διαχείριση της υγείας και της αντοχής, αλλά εισάγει και μια μπάρα ψυχικής υγείας. Αν αυτή μηδενιστεί, η Hinako πεθαίνει. O παίκτης μπορεί να θυσιάσει μέρος της ψυχικής υγείας για ισχυρότερες επιθέσεις, προσθέτοντας μια στρατηγική επιλογή: περισσότερη δύναμη μερικές φορές σημαίνει μεγαλύτερος κίνδυνος αργότερα.

Το Silent Hill f διατηρεί τη μοναδική ατμόσφαιρα της σειράς, με το Dark Shrine να είναι ίσως ο πιο ενδιαφέρον έως τώρα. Όταν η Hinako χάνει τις αισθήσεις της, μεταφέρεται στο Dark Shrine, έναν παράξενο χώρο όπου οι κανόνες αλλάζουν: οι εχθροί αναγεννιούνται και τα όπλα δεν είναι διαθέσιμα. Η ατμόσφαιρα εδώ είναι καταπιεστική και μερικά από τα πιο αξέχαστα στιγμιότυπα συμβαίνουν εκεί.

Η διάρκεια του Silent Hill f ποικίλλει ανάλογα με το στυλ παιχνιδιού και την ενασχόληση με το περιεχόμενο. Η πρώτη ολοκλήρωση μπορεί να διαρκέσει από 8 έως 13 ώρες, με το παιχνίδι να προσφέρει πλούσιο περιεχόμενο και υψηλή επαναληψιμότητα για τους παίκτες που επιθυμούν να εξερευνήσουν πλήρως την ιστορία και τα μυστικά του.

Η αφήγηση, γραμμένη από τον Ryukishi07, γνωστό για τα visual novels Higurashi και Umineko, διακρίνεται για τη δομή της και την ικανότητα να δημιουργεί αμφισημία. Η ιστορία δεν σου δίνεται έτοιμη. Ο παίκτης καλείται να ερμηνεύσει, να προβληματιστεί και να βρει δικά του νοήματα μέσα από τις σκηνές και τα γεγονότα.

Το Silent Hill f μιλάει για την καταπίεση, για την αδυναμία να ξεφύγεις από τις κοινωνικές προσδοκίες, για τη βία μέσα στην οικογένεια, αλλά και για την οργή που κουβαλά ένας έφηβος όταν ο κόσμος γύρω του αρνείται να τον αποδεχτεί όπως είναι.

Η Konami με το Silent Hill f αποδεικνύει ότι η σειρά έχει ακόμη πολλά να πει. Παρόλο που τα τελευταία χρόνια οι προσπάθειες αναβίωσης με remakes και μικρότερες κυκλοφορίες δεν είχαν ενθουσιάσει το κοινό, το νέο αυτό κεφάλαιο προσφέρει φρέσκια πνοή και ουσία. Η τοποθεσία, η θεματική και η αφήγηση το καθιστούν μοναδικό. Μπορεί η μάχη να μην πείσει όλους τους φανατικούς, ωστόσο η δύναμη της ιστορίας και η ατμόσφαιρα είναι τέτοιες που δύσκολα αφήνουν τον παίκτη αδιάφορο.

Το Silent Hill f κυκλοφορεί στις 25 Σεπτεμβρίου 2025 για PS5, Xbox Series X|S και PC. Το παιχνίδι θα ξεκλειδώσει στις 02:00 π.μ. ώρα Ελλάδος. Με τη συμμετοχή του Ryukishi07, του concept artist Kera, του παραγωγού Motoi Okamoto και της μουσικής του θρυλικού Akira Yamaoka, υπόσχεται μια από τις πιο ατμοσφαιρικές εμπειρίες τρόμου στη σειρά.