Η υπόθεση της απαγόρευσης του TikTok στις Ηνωμένες Πολιτείες φαίνεται πως μπαίνει στην τελική της ευθεία, με πληροφορίες να αναφέρουν ότι η δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης ετοιμάζει μια νέα, αποκλειστικά αμερικανική έκδοση της εφαρμογής. Ο νέος τίτλος της εφαρμογής θα είναι M2 και αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 5 Σεπτεμβρίου, λίγο πριν την προγραμματισμένη εφαρμογή της απαγόρευσης στις 17 Σεπτεμβρίου.
Η πίεση για την απομάκρυνση της κινεζικής ιδιοκτησίας του TikTok ξεκίνησε έντονα το 2023, όταν το Κογκρέσο των ΗΠΑ ενέκρινε νομοσχέδιο που επιβάλει την πώληση της εφαρμογής σε μη κινεζικά συμφέροντα ή την πλήρη απαγόρευσή της. Αν και ο Πρόεδρος Μπάιντεν υπέγραψε το νομοσχέδιο, ο Ντόναλντ Τραμπ, λίγο πριν αναλάβει και επίσημα την εξουσία, καθυστέρησε την εφαρμογή του με σειρά παρατάσεων μέσω δηλώσεων στην πλατφόρμα του, Truth Social.
Παράλληλα, ο Τραμπ ανέφερε σε συνέντευξή του στο Fox News ότι “πολύ πλούσιοι άνθρωποι” ενδιαφέρονται να εξαγοράσουν την αμερικανική έκδοση του TikTok, υποσχόμενος να αποκαλύψει τα ονόματα μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Υποστήριξε επίσης ότι ο πρόεδρος της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ, θα εγκρίνει την πώληση — αν και, όπως δήλωσε με νόημα, “λέει πολλά πράγματα”.
Η M2 φαίνεται πως θα είναι μια στρατηγική κίνηση της ByteDance για να διατηρήσει την παρουσία της στην αμερικανική αγορά, χωρίς να παραβιάζει τη νέα νομοθεσία. Η κυκλοφορία της λίγες ημέρες πριν από την εφαρμογή της απαγόρευσης είναι ενδεικτική της πρόθεσης της εταιρείας να προλάβει τις εξελίξεις.
Αν το σχέδιο πάει καλά, οι Αμερικανοί χρήστες θα μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα — έστω και με νέο όνομα και, πιθανώς, με νέους ιδιοκτήτες. Για την υπόλοιπη παγκόσμια κοινότητα του TikTok, η μετάβαση αυτή ίσως φέρει μικρές διαφοροποιήσεις στο περιεχόμενο και τις δυνατότητες της εφαρμογής, ανάλογα με τη νέα πολιτική και δομή της M2.
Η τεχνολογική κοινότητα περιμένει με ενδιαφέρον τις εξελίξεις, καθώς το TikTok αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα φαινόμενα των τελευταίων ετών στον χώρο των social media.
Σχετικά άρθρα
Το TikTok θέλει να γίνει YouTube, δοκιμάζει μεταφορτώσεις βίντεο διάρκειας 60 λεπτών