Meta: Ξεκινάει να «ακούει» τις συνομιλίες για διαφημιστική στόχευση

Η Meta ανακοίνωσε ότι από τις 16 Δεκεμβρίου 2025 θα αρχίσει να αξιοποιεί τις συνομιλίες των χρηστών με την τεχνητή νοημοσύνη της, τόσο σε μορφή κειμένου όσο και σε φωνητικές συνομιλίες, με στόχο τη δημιουργία πιο προσωποποιημένου περιεχομένου και στοχευμένων διαφημίσεων.

Για τους χρήστες που βρίσκονται στην Ελλάδα και γενικότερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, Ηνωμένο Βασιλείο και Νότια Κορέα, η νέα πολιτική της Meta δεν θα εφαρμοστεί προς το παρόν. Αυτό σημαίνει ότι οι συνομιλίες με το Meta AI, είτε στο Facebook είτε στο Instagram, το WhatsApp ή το Messenger, δεν θα χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία εξατομικευμένων διαφημίσεων.

Ωστόσο, δεδομένων των πιέσεων των ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών και των αυστηρών κανόνων περί προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR), δεν αποκλείεται στο μέλλον η Meta να δοκιμάσει τρόπους να υιοθετήσει παρόμοιες πρακτικές ή να προσαρμόσει την πολιτική της ώστε να συμμορφώνεται με τους ευρωπαϊκούς νόμους.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες χώρες, η Meta θα αρχίσει να χρησιμοποιεί τις συνομιλίες των χρηστών με το AI για τη δημιουργία προσωποποιημένων διαφημίσεων και προτάσεων περιεχομένου.

Η αλλαγή αυτή θα επηρεάσει όλες τις εφαρμογές και τις πλατφόρμες της εταιρείας, όπως το Facebook, το Instagram, το WhatsApp και το Messenger, μέσα από το ενσωματωμένο Meta AI.

Η Meta εξηγεί ότι εάν ένας χρήστης συνομιλήσει με το Meta AI για ένα θέμα όπως η πεζοπορία, στη συνέχεια ενδέχεται να του εμφανιστούν σχετικές προτάσεις, όπως ομάδες για πεζοπορία, δημοσιεύσεις από φίλους με προτεινόμενα μονοπάτια ή ακόμη και διαφημίσεις για εξοπλισμό.

Στην ανακοίνωσή της, η Meta υπογραμμίζει ότι δεν θα χρησιμοποιεί δεδομένα από συνομιλίες που αφορούν ευαίσθητα θέματα όπως θρησκεία, πολιτική, υγεία, φυλή, σεξουαλικός προσανατολισμός ή συνδικαλιστική δράση. Παρά τις διαβεβαιώσεις αυτές, οι αντιδράσεις είναι έντονες, με πολλούς να εκφράζουν ανησυχία για ζητήματα ιδιωτικότητας και για τη διαφάνεια στον τρόπο στόχευσης των διαφημίσεων.

Η στρατηγική αυτή εντάσσεται στο βασικό επιχειρηματικό μοντέλο της Meta, καθώς το 98 τοις εκατό των εσόδων της το 2024, περίπου 165 δισεκατομμύρια δολάρια, προήλθαν από τη διαφήμιση.

Με την αξιοποίηση των συνομιλιών τεχνητής νοημοσύνης, η εταιρεία επιχειρεί να ενισχύσει την αλληλεπίδραση των χρηστών με το περιεχόμενο, να αυξήσει την αποτελεσματικότητα των στοχευμένων καμπανιών και να βελτιώσει την απόδοση των διαφημιζόμενων.

Η χρονική συγκυρία είναι χαρακτηριστική, καθώς η Meta βρίσκεται ήδη αντιμέτωπη με αγωγή ύψους 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων από διαφημιζόμενους που την κατηγορούν ότι παρουσίαζε παραπλανητικά στοιχεία για την απήχηση των καμπανιών.

Παρά τις δικαστικές εκκρεμότητες, η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη, τονίζοντας ότι αποτελεί το μέλλον της διαφήμισης και της εξατομίκευσης περιεχομένου στις ψηφιακές πλατφόρμες.