Το Facebook «αντιγράφει» το TikTok για να μείνει επίκαιρο

Η Meta ανακοίνωσε μια σειρά από σημαντικές αναβαθμίσεις στα Facebook Reels, επιχειρώντας για άλλη μια φορά να μετατρέψει το κοινωνικό δίκτυο σε μια πιο «μοντέρνα» πλατφόρμα, που θυμίζει ολοένα και περισσότερο το TikTok.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η νέα «μηχανή συστάσεων» μαθαίνει πλέον τα ενδιαφέροντα των χρηστών πολύ πιο γρήγορα, προτείνοντας νέα και πιο σχετικά βίντεο. Το Facebook εμφανίζει πλέον 50% περισσότερα Reels από δημιουργούς που έχουν δημοσιευτεί την ίδια ημέρα, κάνοντας την εμπειρία πιο «ζωντανή» και άμεση.

Η πιο εντυπωσιακή αλλαγή είναι η προσθήκη των «Friend Bubbles» – μικρών κυκλικών εικονιδίων που εμφανίζονται στο κάτω αριστερό μέρος κάθε Reel και δείχνουν ποιοι φίλοι σας το έχουν κάνει like.

Με ένα άγγιγμα πάνω στη “φούσκα”, μπορείτε να ανοίξετε προσωπική συνομιλία με τον φίλο σας για να συζητήσετε το βίντεο.

Η Meta αναφέρει ότι «το να βλέπεις likes από φίλους ήταν πάντα βασικό στοιχείο της εμπειρίας του Facebook» και πως οι νέες λειτουργίες, όπως οι “bubbles”, επαναφέρουν το πνεύμα της παλιάς κοινωνικής διασύνδεσης στο σύγχρονο περιβάλλον των βίντεο.

Η στρατηγική αυτή δείχνει να αποδίδει: σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, ο χρόνος που οι χρήστες αφιερώνουν στα βίντεο στο Facebook έχει αυξηθεί πάνω από 20% σε ετήσια βάση.

Από τον Ιούνιο, όλα τα βίντεο του Facebook έχουν πλέον μετατραπεί σε Reels, κάνοντας τη μετάβαση στο μοντέλο του TikTok ολοκληρωμένη.

Η Meta φαίνεται αποφασισμένη να κρατήσει το Facebook ανταγωνιστικό απέναντι σε εφαρμογές όπως το TikTok και το YouTube Shorts — επενδύοντας σε πιο έξυπνους αλγορίθμους.